Tagasiside

Jagame teiega veidi tagasisidet nii meie külalistelt kui ka neid võõrustanud peredelt.

Teresa Itaaliast kirjutas, et ta veetis ilusa nädala ja Eesti on vaiksem kui Itaalia ning see meeldib talle. Teresa loodab ka ühel päeval Hiiumaale tagasi tulla ning lubab Comeniuse nädalat alati meeles pidada.
Ka Greta Itaaliast tänab fantastilise nädala eest ning tahab tagasi tulla.
Sergio Hispaaniast ütleb, et Hiiumaa on ilus saar ja Kärdla meeldib talle väga.
Ühel Poola tüdrukul on samuti Hiiumaast kaunis mälestus ning talle meeldivad Hiiumaa sõbralikud inimesed. Nagu ka paljud teised projektipartnerid, mainis temagi eestlaste väga head inglise keele oskust. Veel meenutas ta maitsvat Eesti toitu.
Leedu õpetajad Regina, Siedri ja Vida andsid tagasisidet lausa ülivõrdes. Nad on vaimustuses saare loodusest, päikeseloojangutest ja majakatest. Eriti suured tänusõnad olid loomulikult öeldud Milvi Tikkale ja Diana Liivatile, kes kogu seda projekti vedasid. Leedu pedagoogide sõnul oli projektikohtumine väga edukas ja organiseerimine lausa perfektne.
Belgia õpetaja Frank Zavo on toonud välja Hiiumaa külastamise põhjused: inimeste külalislahkus, maitsev toit, rahu ja vaikus, seltskond, perfektne kool, tuletornid, kala, kaunis loodus, Diana ja Milvi ning eestlaste loovus.
Paulale Itaaliast jäid meelde eestlaste laul ja rahvatantsud, mida koos vaadati ja õpiti. Tuletornid oli samuti tema jaoks meeldejäävad ning erilised.
Üks külalisõpilastest kirjutas, et ta tahaks ka oma kooli sellist segakoori, nagu meil Kärdlas on ning loodab, et hoiab kontakti inimestega, kellega siin tuttavaks sai.
Becky (Inglismaalt) jaoks oli reis Eestisse parim, kus ta siiani käinud on. Beckyle meeldis väga ka militaarmuuseum ja eriti see, et seal võis kõikide asjade otsa ronida ning end vabalt tunda.
Ühe õpilase arvates oli alguses veidi hirmutav kõigi võõraste inimestega rääkida, kuid Hiiumaa meeldis talle väga.
Kui kõigi külaliste tagaside läbi lugesin, oli selgelt näha, et oldi vägagi positiivselt meelestatud ja reisiga rahul. Õpilased said peredega hästi läbi ning neil oli tore ja ka võõrustajapered arvasid nii. Lapsevanemad jäid nädalaga rahule ja kahe suure pere emad ei pannud tähelegi, et peres oleks keegi juures olnud, õhkkond oli ikka kodune ja elati igapäevaelu. Loomulikult oli tegemisi tihedamalt ja väsimust lõpuks rohkem, kuid tagasi vaadates meenus neil rohkem positiivset. Lastevanematel oli küll tegemist külaliste vabade õhtute sisustamisega, see oli asi, mis tekitas veidi segadust, kuid õnneks leidis seegi mure lahendused. Natuke keeruline oli võõrustajaperede sõnul söögi tegemine, sest ei tea ju, millise toiduga külaline harjunud või mida hoopiski ei söö. Tulid välja selged erinevused toitude vahel näiteks Eestis ja Lõuna-Euroopas. Samas aga kinnitasid kõik, et oli väga huvitav rääkida hoopis teisest keskkonnast tuleva lapsega ning leida sarnasusi perede vahel Eestis ja mujal Euroopas. Üks lapsevanem kinnitas, et tänu sellisele toredale kogemusele oleks ta kindlasti nõus veel kunagi vahetusõpilast võõrustama.
Natuke nalja sai ka siis, kui vahetusõpilasel inglise keel just kõige parem külg polnud. Sellisel puhul tuli kasutusele võtta kehakeel ja täiesti hätta lõpuks siiski ei jäädud, pigem oli olukord lõbu pakkuv.
Õpetajatelt nädala kohta tagasisidet küsides kerkisid esile järgmised märksõnad: kiire, tihe, väsitav, aga samas väga hea kogemus, toredad inimesed ja kasulik aeg. Projektiga seotud õpetajad tegid tööd juba ammu enne külaliste saabumist, see tagaski ürituse eduka kulgemise. Vaatamata uskumatult tihedale töönädalale jäid õpetajad siiski tehtud tööga rahule. Näiteks rääkis õpetaja Lili Käär, et õpilased olid väga innukad savist skulptuuride ja suveniiride valmistamisel ja neid oli hea õpetada. Ka teiste riikide õpetajate seltskond oli meeldiv ning pedagoogidki veetsid koos aega ja tundsid rõõmu kogemuste vahetamisest.

Järgnevalt veel mõned mõtted selle kohta, mida sarnaste projektide kaudu õpilased tegelikult õpivad. Kõrvaltvaatajana ning ise asja sees olles ei saa alati kasutegurist arugi, kuid taolised projektid annavad ellu kaasa midagi enamat kui valemeid ja teoreeme. Õpilased õpivad paremini suhtlema võõrkeeles rääkivate inimestega, märkama võimalusi, mis on kasulikud nende era- ning ka tööelule, samuti suurenevad töövõimalused tänu projektides osalemisele. Kindlasti annab projektis kaasalöömine aimu nende korraldamisest ja ideede ellu viimisest. Kõige olulisemale kohale võiks asetada noorte võimaluse näha, et nende unistus reisimisest, maailma nägemisest ja suhtlemisest võib täituda, kui selle nimel tööd teha. Tänapäeva Euroopas on palju võimalusi igale noorele, need tuleb üles leida ja end pingutada.

Read more...
Kärdla Ühisgümnaasium (Hiiumaal) osaleb rahvusvahelises keskkonnateemalises projektis WWW.GLOBALSOLUTIONS.EU

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP